Als u het niet eens bent met een besluit van ons kunt u hiertegen, binnen zes weken na dagtekening, bezwaar aantekenen. Als u na verlopen van dit termijn bezwaar aantekent, wordt uw bezwaarschrift niet-ontvankelijk verklaard.
U kunt schriftelijk, per e-mail of fax bezwaar aan tekenen door uw bezwaarschrift te sturen naar:
Uw bezwaarschrift moet in ieder geval de volgende punten bevatten:
- Geef duidelijk aan tegen welk besluit u bezwaar maakt (vermeld het kenmerk van het besluit en uw naam en adres).
- Leg uit waarom u het niet eens bent met het besluit, de zogenoemde gronden van bezwaar.
- Maakt u bezwaar namens iemand anders? Zorg dan voor een machtiging, waarin de aanvrager van de tegemoetkoming u machtigt om namens hem bezwaar te aan te tekenen.
Nadat wij uw bezwaarschrift hebben ontvangen, wordt aan u een ontvangstbevestiging gestuurd. Tijdens de bezwaarprocedure kan telefonisch of per e-mail contact met u worden opgenomen om te vragen of u uw bezwaarschrift wilt toelichten. Ook wordt bekeken of er aanvullende gegevens nodig zijn en wordt aan u gevraagd of u een hoorzitting wenst. Tijdens een hoorzitting kunt u uw bezwaarschrift mondeling toelichten. De hoorzitting vindt plaats op het kantoor van BIJ12 in Utrecht en wordt geleid door de behandelend jurist van BIJ12.
Nadat uw bezwaar is onderzocht en behandeld, nemen wij een beslissing op uw bezwaarschrift. Hierna wordt de beslissing op uw bezwaar schriftelijk aan u verzonden.
Let op:
Bezwaar tegen besluiten zoals legesaanslagen en besluiten over de subsidie moet u (in de meeste gevallen) indienen bij de provincie en niet bij BIJ12. Kijk daarom goed in het besluit onder het kopje “bezwaar” bij welke instantie u bezwaar moet indienen.