Adviseur Inkoop

Ben jij een enthousiaste en deskundige professional met een passie voor inkoop en aanbestedingen? Zoek je een afwisselende rol in een dynamische organisatie waar je samenwerkt met uiteenlopende disciplines? Dan is deze functie iets voor jou!

  • Den Haag
  • 36 uur
  • Schaal 10
  • 1 jaar
Solliciteer direct Stel een vraag over deze vacature

Dit zijn wij

BIJ12 is -net als het IPO-bureau in Den Haag- onderdeel van het Interprovinciaal Overleg (IPO), de vereniging van en voor provincies. We brengen kennis en informatie bijeen over het landelijk gebied en de fysieke leefomgeving in Nederland. Ook zorgen we voor uniformiteit in informatievoorziening en de uitvoering van provinciale regelingen. Zorgvuldigheid, zakelijkheid, integriteit, resultaatgerichtheid en samenwerken vinden we hierbij belangrijk.

Over het team

Team Inkoop is onderdeel van de afdeling Bedrijfsvoering van de Vereniging. Team Inkoop werkt momenteel aan het harmoniseren van bedrijfsvoering voor twee verenigingsonderdelen en daarin werk je mee met het harmoniseren van de inkoopprocessen. Je geeft niet alleen vorm aan het operationele inkoopproces, maar je denkt ook mee over de werkprocessen en het verbeteren hiervan. We werken hybride, werkzaamheden vinden plaats op zowel kantoor Utrecht en Den Haag. Jij bent daar waar het werk is. Het inkoopteam bestaat uit twee senior adviseurs inkoop, twee medior adviseurs inkoop (waaronder deze functie), een junior adviseur inkoop en een inkoopondersteuner.

Dit doe jij

Als Adviseur Inkoop zorg je voor een efficiënt en centraal inkoopproces dat voldoet aan de wettelijke regels en ons interne inkoopbeleid. Je bent verantwoordelijk voor het adviseren en begeleiden van inkooptrajecten, waaronder Europese- en onderhandse aanbestedingen. Je hebt passie voor je vak en neemt hierin graag jouw interne klanten mee in het delen van jouw kennis en expertise. Je werkt nauw samen met collega’s en interne klanten en krijgt de kans om bij te dragen aan een duurzame en effectieve organisatie.

Je werkzaamheden bestaan onder andere uit:

  • Bijdragen aan het vormgeven, verbeteren en naleven van het inkoopbeleid binnen de organisatie
  • Adviseren van management en interne klanten over diverse inkoop-en contractvraagstukken
  • Beoordelen van contracten op rechtmatigheid en doelmatigheid
  • Signaleren van mogelijke risico’s en adviseren over afwijkingen van het beleid
  • Begeleiden van inkoopprocessen van begin tot eind

Kortom je bent dé spil in het inkoopproces en een onmisbare schakel in het succes van onze organisatie.

Dit breng je mee

Je hebt aantoonbare ervaring in het adviseren van stakeholders binnen een (semi)overheidsorganisatie en bent een echte teamspeler die ook zelfstandig inkooptrajecten kan begeleiden. Plannen en organiseren is voor jou vanzelfsprekend en je werkt gestructureerd en efficiënt. Je bent communicatief vaardig en neemt makkelijk het initiatief. Je ziet wat er moet gebeuren en pakt zaken proactief op.

Verder heb/ben je:

  • HBO werk- en denkniveau
  • Vakinhoudelijke kennis van het inkoopproces (afgeronde Nevi 1 publiek, Conducto Inkoop & Aanbesteden of vergelijkbaar)
  • Je hebt ervaring met het zelfstandig uitvoeren van aanbestedingen op het gebied van leveringen en diensten
  • Het is een pré als je ervaring hebt met ICT gerichte aanbestedingen
  • Actuele kennis van de wet- en regelgeving op het gebied van inkoop

Dit bieden wij

  • Een contract voor één jaar met uitzicht op een contract voor onbepaalde tijd
  • Een salaris in schaal 10 maximaal € 5.133,31 bruto (o.b.v. fulltime)
  • Deelname aan kennis- en leerateliers waarmee jij je kunt ontwikkelen in je rol
  • Een ABP-pensioen
  • Een PBDI Budget van €6.000 per vijf jaar
  • Een keuzebudget van 22,37% voor extra vrije tijd, studie of meer salaris
  • Een groot en interessant netwerk
  • Een prachtige werkplek op loopafstand van Utrecht CS en Den Haag CS
  • Ruimte voor tijd- en plaats onafhankelijk werken

Dit is de manier om te solliciteren of reageren

Ben je enthousiast en wil je graag dat wij jou leren kennen? Dan kijken we uit naar jouw reactie. Je hebt tot 3 maart 2025 de tijd om je cv en motivatie naar ons te sturen. Deze kun je sturen naar: vacatures@ipo.nl onder vermelding van Adviseur Inkoop. Heb je nog vragen of wil je meer weten over de inhoud van de functie? Dan kun je bellen met Demi Vrijdag, recruiter, telefoonnummer 06-16028849.

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.

Toch niet de vacature voor jou?