Startend Consulent Landelijk Informatiepunt
Reageer voor: 06-01-2024Werk jij graag aan een actueel en dynamisch dossier als stikstof? En krijg jij energie van mensen verder helpen, zaken grondig uitzoeken en daar bijspringen waar nodig is? Dan ben jij misschien wel de nieuwe collega voor ons landelijk Informatiepunt Stikstof en Natura 2000.
BIJ12 is onderdeel van het Interprovinciaal Overleg (IPO), de vereniging van en voor provincies. We brengen kennis en informatie bijeen over het landelijk gebied en de fysieke leefomgeving in Nederland. Ook zorgen we voor uniformiteit in informatievoorziening en de uitvoering van provinciale regelingen. Goed opdrachtnemerschap, resultaatgerichtheid en samenwerken vinden we hierbij belangrijk. Ga voor meer informatie naar www.bij12.nl of bekijk onze kennismakingsbrochure.
Het Expertiseteam Stikstof en Natura 2000 is één van de units bij BIJ12. Vanuit deze unit ondersteunen wij provincies bij de uitvoering van het stikstofbeleid op het terrein van beleidsontwikkeling, vergunningverlening, natuur(herstel) en monitoring. De unit bestaat uit een multidisciplinair team van zo’n 40 enthousiaste en gemotiveerde medewerkers. Professionaliteit en een open, gezellige werksfeer vinden we erg belangrijk.
Het Informatiepunt Stikstof en Natura 2000
Bij het landelijk Informatiepunt Stikstof en Natura 2000, als onderdeel van de unit Stikstof en Natura 2000, werken wij in opdracht van provincies en het Rijk. Hier komen schriftelijke en telefonische vragen binnen van burgers, agrariërs, ondernemers en provincies over het stikstofdossier. Deze vragen uit de uitvoeringpraktijk gebruiken we voor verdere beleidsontwikkeling via provinciale werkgroepen, maar ook voor het verzorgen van trainingen en informatiebijeenkomsten voor het Rijk en de provincies. Voor de verdere professionalisering zoeken we een nieuwe, initiatiefrijke collega die hier graag een bijdrage aan levert.
Wat ga je doen?
Als consulent van het Informatiepunt ondersteun je provinciale werkgroepen, bijvoorbeeld op het gebied van vergunningverlening, toezicht en handhaving, AERIUS, gebiedsgerichte aanpak of natuur. Denk hierbij aan het fungeren als projectondersteuner, bewaken van acties en uitzoekwerk, het ophalen en structureren van informatie bij de provincies.
Daarnaast draag je bij aan de ontwikkeling van informatieproducten (handleidingen, teksten voor de website, Q&A) en trainingen om overheden, burgers en adviseurs te ondersteunen.
Ook registreer je en beantwoord je vragen aan het Informatiepunt, waarvoor je gebruik maakt van Q&A’s, informatie op onze website en je collega’s binnen het Informatiepunt. Je hebt hiervoor op hoofdlijnen kennis van de deelonderwerpen binnen het stikstofdossier, maar ieder teamlid heeft daarbij ook een specifiek aandachtsgebied. Voor het beantwoorden van echt specialistische vragen werk je samen met onze deskundigen op het gebied van juridische zaken, ecologie en het AERIUS-rekenmodel.
Welke kennis en ervaring zoeken we?
- Je hebt een afgeronde, en voor het werkveld relevante, HBO- of WO-opleiding zoals bijvoorbeeld milieukunde of natuurbeheer, maar ook rechten of sociologie.
- Je kunt je complexe materie snel eigen maken.
- Je krijgt energie van het in de lucht houden van meerdere ballen en bent vaardig in het signaleren van ontwikkelingen en kunt deze vertalen naar de uitvoering.
- Je kunt goed mondeling en schriftelijk communiceren,
- Je bent gericht op samenwerking, proactief, stressbestendig, oplossingsgericht, flexibel, enthousiast en zeer klantvriendelijk.
- Je hebt relevante werkervaring en affiniteit met natuur- en milieuzaken. Ervaring op het gebied van het stikstof- of natuurdossier is een pre.
Dit bieden wij:
- Een dienstverband van één jaar met uitzicht op verlenging bij goed functioneren;
- Een uitdagende functie in een energieke, flexibele en jonge werkomgeving voor 32 tot 36 uur per week (0,89 – 1 fte) waar wordt geïnvesteerd in je ontwikkeling;
- Een salaris van minimaal € 3.644,44 en maximaal € 5.133,31 per maand (afhankelijk van ervaring, salarisschaal 10 CAO Provincies) op basis van 36 uur per week;
- Naast je salaris een individueel keuzebudget (IKB) van circa 22%. Dit is inclusief o.a. 8% vakantiegeld en 8,3% eindejaarsuitkering. Het IKB kan maandelijks worden uitgekeerd of worden gespaard. Je kunt het ook met voordeel inzetten voor bepaalde aankopen zoals een fiets, opleiding of thuiswerkplek;
- Een volledige vergoeding voor woon-werkverkeer op basis van OV 1e klas;
- Een telefoon en laptop van BIJ12;
- Een Persoonlijk Budget voor Duurzame Inzetbaarheid van € 6.000,- per 5 jaar;
- Een flexibele verhouding tussen thuis- en op kantoor werken;
- Een moderne, stimulerende en open werkomgeving op loopafstand van Utrecht Centraal Station.
Reageren?
Herken je jezelf in het profiel en competenties en denk je een goede invulling te geven aan deze functie? Stuur dan je motivatiebrief samen met je cv naar HR via vacature@bij12.nl. Doe dit uiterlijk op 6 januari 2025. Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Mark van Eijkelenborg (Coördinator Informatiepunt) op telefoonnummer 06-13338880.
Bij gelijke geschiktheid krijgen interne kandidaten voorrang.